ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN
Deze algemene voorwaarden zijn bedoeld om de contractuele relatie tussen de klant en SPRL Art Concept Création te regelen, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd op Daudetstraat 3 te 1300 Wavre, geregistreerd bij de Banque-Carrefour des Entreprises onder het nummer BE 0877.645.706, hierna genoemd onderneming ».
Door "Klant"is bedoeld voor elke persoon, particulier of bedrijf, die gebruikmaakt van de diensten of de artikelen van de Onderneming.
Artikel 1 – Algemeen
§ 1. Deze algemene voorwaarden zijn bedoeld om de contractuele relatie tussen de Klant en de Onderneming te regelen.
§2.Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle hieronder genoemde werkzaamheden, die door de Vennootschap worden uitgevoerd en waarvoor de Klant zijn toestemming heeft gegeven, overeenkomstig artikel 2 van deze algemene voorwaarden.De belangrijkste, maar niet de volledige, doelen zijn de verkoop in winkels en online van modelbouwartikelen en accessoires voor modellenwerk;hierna te noemen onder de algemene term “ artikelen " Of " bestellingen ».
§3.Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle diensten die niet hierboven zijn vermeld en die door de Vennootschap worden uitgevoerd in het kader van haar activiteiten en die uitdrukkelijk aan de Klant worden vermeld.
§4. In elk geval moet de klant van de website meerderjarig zijn (dat wil zeggen 18 jaar of ouder). Bovendien is de bezoeker van deze website onder de algemene vermelding Klant met het oog op de vereenvoudiging van de termen die in deze algemene voorwaarden worden gebruikt.
Paragraaf 5. Door bevelen », moet worden verstaan als de door de klant op de website gemaakte aankoop www.wavremodelisme.com, of wanneer het niet om online verkoop gaat, rechtstreeks in de winkel.
§6.Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op zowel verkopen in België als in het buitenland en hebben betrekking op de volledige contractuele relatie tussen de Vennootschap en de klant: vanaf het plaatsen van de bestelling tot en met de betaling en de levering.
§7. Deze algemene voorwaarden hebben voorrang op alle andere algemene of bijzondere voorwaarden. Zij kunnen te allen tijde door de Onderneming worden gewijzigd. In dat geval verbindt deze zich ertoe de Klant daarvan op de hoogte te stellen en zullen de gewijzigde algemene voorwaarden automatisch van toepassing zijn op alle verdere online aankopen van de Klant op de Website.
Artikel 2 – Online aankoopprocedure
§ 1. De werking van de website is als volgt geregeld:
1. De Klant gaat naar de website van de Onderneming en selecteert artikelen die hij in zijn winkelmandje plaatst. Hij is bereid om een bevel te geven.
De klant, na zijn registratie, tussen zijn leverings- en factureringsgegevens. Het totale bedrag van de bestelling, inclusief alle belastingen en verzendkosten, wordt vermeld.
3. Na ontvangst van een volledige samenvatting van zijn bestelling bevestigt de klant dat hij bereid is te betalen.
4. De klant wordt transparant doorgestuurd naar de pagina voor het bepalen van de betaalmethode, namelijk Paypal, overschrijving of Visa. De informatie met betrekking tot de gebruikte creditcard is niet bekend bij de Onderneming. Dit garandeert de vertrouwelijkheid van de informatie. De transactiekosten worden door de Onderneming gedragen.
5. Betaling wordt aangevraagd bij het betrokken financieel orgaan.
6. De klant ontvangt per e-mail het resultaat van de transactie, dat hij vervolgens kan afdrukken en bewaren als bewijs.
7. De Onderneming verricht de naverkoopverwerking en stuurt het pakket naar de Klant in overeenstemming met deze algemene voorwaarden. Elke wijziging door de klant zal leiden tot een wijziging van de orderbevestiging en, indien van toepassing, van de genoemde totale kosten.
§2. In elk geval blijven de artikelen die in een winkelmandje worden geplaatst of online worden besteld tot volledige betaling eigendom van de onderneming.
§3.De Klant blijft als enige verantwoordelijk voor zijn contactgegevens.Hij dient ervoor te zorgen dat de noodzakelijke wijzigingen, bijvoorbeeld een nieuw e-mailadres, op de Site worden doorgevoerd om stap 6 correct te kunnen uitvoeren.
§4.De op de Site vermelde prijzen zijn geldig op de datum van raadpleging en kunnen worden gewijzigd.De definitieve prijs wordt aan de Klant meegedeeld op het moment dat de verkoop op de Site wordt bevestigd.
Paragraaf 5. Artikelen met de vermelding PRIX SUIT / TBC zijn artikelen waarvan de prijzen nog niet bekend zijn en die later bevestigd zullen worden. Zodra deze aan de klant zijn bevestigd, kan de klant zijn bestelling ofwel handhaven ofwel kosteloos annuleren.
§6. Een administratiekosten van € 3,00 zijn van toepassing op een bestelling < € 15,00 BTW en exclusief verzendkosten (alle belastingen en kosten worden volledig door de koper gedragen).
§7. De prijzen op de website zijn alleen geldig voor aankopen die op de website zijn gedaan en zijn betaald volgens onze onderstaande betalingsvoorwaarden. De prijzen in de winkel zijn niet hetzelfde als op het internet. De klant kan dus niet eisen dat de webprijs op zijn aankopen wordt toegepast als deze in de winkel plaatsvinden. De artikelen op de website zijn niet altijd op hetzelfde moment in de winkel beschikbaar.
§8. De website is zo zorgvuldig mogelijk ontworpen. Het is bedoeld om de door de Onderneming aangeboden artikelen te presenteren. De informatie op de website kan veranderen. De klant wordt daarom verzocht de informatie in zijn bezit te controleren alvorens contact op te nemen. In geen geval is de Onderneming contractueel gebonden door informatie die op de Site beschikbaar wordt gesteld.
Artikel 3 – Klantovereenkomst en contractuele documenten
Door zijn bestelling te valideren, geeft de Klant te kennen dat hij een koopovereenkomst wil sluiten die onderworpen is aan deze algemene voorwaarden.Hij verklaart tevens dat alle over hem vermelde gegevens juist en geldig zijn.Het Bedrijf kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor eventuele fouten in dit verband.
Artikel 4 – Annulering
§ 1. Elke annulering van een bestelling of niet-aanneming door de klant zal leiden tot het verlies van het bedrag van het voorschot indien een voorschot is betaald. Indien geen voorschot is betaald, is de Klant aansprakelijk voor een vergoeding van 10% van de waarde van de bestelling.
§2. In geval van annulering van de bestelling door de Onderneming om redenen die buiten haar beheer liggen (verlies of gebrek aan voorraad, faillissement van een leverancier, enz.), verbindt de Onderneming zich ertoe om de Klant artikelen van gelijke aard, waarde en kwaliteit aan te bieden. Hij is vrij om te accepteren of te weigeren.
Artikel 5 Bestelling, termijnen en wijze van levering van de artikelen
§1.De vermelde levertijden zijn slechts ter informatie.
§2.De levertijd bindt het Bedrijf op geen enkele wijze, voor zover de levering door een derde vervoerder wordt verzorgd.Het Bedrijf is derhalve op geen enkele wijze aansprakelijk voor vertragingen in de levertijden die te wijten zijn aan de betrokken vervoerder of aan derden.Bovendien kan de aansprakelijkheid van het Bedrijf in geen geval in twijfel worden getrokken indien het Bedrijf niet zelf voor de levering zorgt.Bijgevolg zijn de risico's die aan de vervoerder zijn verbonden, uitsluitend voor rekening van laatstgenoemde, vanaf het moment dat de te leveren zaken aan hem zijn overgedragen.Indien er tijdens het transport schade ontstaat aan de bestelde goederen en dit om redenen die niet aan het Bedrijf te wijten zijn, kan het Bedrijf in overleg met de Klant besluiten de Bestelling van de Klant te vervangen.De vervangingstermijnen zijn gelijk aan de oorspronkelijke levertijden van de bestelling.
§3.Aan het orderbedrag wordt een vast bedrag voor de bezorgkosten toegevoegd.
§4. Bij ontvangst van de bestelling is de klant verplicht deze te controleren voordat de leverancier vertrekt of wanneer hij de bestelling in bezit neemt. Alle gebreken moeten onmiddellijk aan de leverancier worden gemeld en de bestelling moet worden afgewezen. De geweigerde artikelen worden teruggestuurd naar de Onderneming, die zal onderzoeken of zij aansprakelijk kan worden gesteld en indien nodig een nieuwe bestelling zal plaatsen.
Paragraaf 5. Indien de Klant de optie "Payment by bank transfer" kiest, verbindt hij zich ertoe zijn betaling binnen 7 dagen na de datum van zijn bestelling uit te voeren. Indien de betaling niet op die datum is ontvangen, wordt de bestelling automatisch geannuleerd. Er is geen vergoeding verschuldigd aan de klant.
§6. Voor elke bestelling die aan de klant moet worden verzonden, is de termijn 7 werkdagen vanaf ontvangst van de volledige betaling. Indien een vertraging wordt vastgesteld, stelt de Onderneming de Klant daarvan zo spoedig mogelijk in kennis.
§7. Voor een bestelling die niet in voorraad is, wordt de bestelling pas bij de leverancier bevestigd wanneer de betaling is ontvangen. De spoed van de leveringen kan niet worden gegarandeerd vanwege de door de leveranciers gestelde leveringstijden. De vermelding EN REASSORT is duidelijk aangegeven en het artikel is dus niet meer in voorraad en kan niet worden geannuleerd zonder administratieve kosten.
§8. Voor nieuwe bestellingen dient te worden opgemerkt dat sommige nieuwe producten geen door de fabrikanten aangekondigde uitgaandatum hebben en dus geen levertijd kunnen worden aangegeven. In dat geval wordt geen vergoeding of terugbetaling van het voorschot verleend. Het kan gebeuren dat bepaalde nieuwe producten door de fabrikanten worden geannuleerd en de onderneming niet aansprakelijk kan worden gesteld.
§ 9. Indien de Onderneming, na bevestiging van de Bestelling, merkt dat de artikelen niet meer bij onze leveranciers verkrijgbaar zijn of wegens wettelijke of fabrikantenrechtelijke redenen niet meer te koop zijn, zal zij ofwel een vergelijkbaar artikel van gelijke prijs aanbieden, ofwel de verkoopovereenkomst onmiddellijk en rechtmatig beëindigen, zonder vergoeding voor de Klant. De door de klant reeds betaalde bedragen worden hem terugbetaald.
Artikel 6 – Recht van herroeping van een verkoop op afstand
§1.De Klant, die onder de wet inzake consumentenbescherming valt die is opgenomen in het Wetboek van Economisch Recht, beschikt over een herroepingstermijn van 14 dagen.Dit herroepingsrecht moet worden uitgeoefend in het kader van de artikelen VI.47 en VI.53 van het Wetboek van Economisch Recht en is bijgevolg enkel van toepassing mits aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- De bestelling voldoet aan de voorwaarde van verkoop op afstand d.w.z. verkoop op de online verkoopwebsite www.wavremodelisme.com ; ;
- De bestelling vormt geen ‘op maat gemaakt’ artikel, d.w.z. een artikel dat door Art Concept Création is gemaakt om aan een specifieke en exclusieve behoefte van de Klant te voldoen.
§2. In aanvulling op het bovenstaande kan dit recht van herroeping alleen worden opgeheven indien de bestelde artikelen niet zijn gebruikt of gewijzigd en indien het artikel in de toestand is waarin het is geleverd (oorsprongsverpakking en etiket).
§3. Dit recht van herroeping is niet van toepassing op artikelen die (I) zijn verkocht, (II) niet meer in voorraad zijn, (III) of speciale promotie hebben bij bepaalde evenementen. In dat geval worden de artikelen niet teruggenomen, geretourneerd of uitgewisseld.
§4. Dit recht van herroeping stelt de Klant in staat de artikelen, op zijn kosten, terug te sturen naar de Onderneming. De klant moet in alle terugkeergevallen hieronder het herroepingsformulier terugsturen dat op de website is te vinden onder het tabblad Herroeping’.
Paragraaf 5. Indien de herroeping plaatsvindt vóór verzending van de artikelen door de Onderneming, gelden de volgende voorwaarden:
- Indien de betaling via Paypal of Visa is verricht, draagt de Klant de directe kosten van de Paypal/Visa-commissie. Het totale bedrag van de terugbetaling komt dus overeen met het bedrag van de aankoop, inclusief verzendkosten minus het bedrag van de PayPal/Visa-commissie. Bewijs van deze vergoeding kan op verzoek van de cliënt worden verstrekt ;
- Indien de betaling is verricht via een bankoverschrijving, verbindt de Onderneming zich ertoe alle ontvangen betalingen terug te betalen door deze terug te storten op de bankrekening waarmee de betaling door de Klant is verricht of door op de Website koopbonnen aan te bieden van een waarde die gelijk is aan de prijs van het geretourneerde artikel.
§6. Indien de intrekking plaatsvindt nadat de artikelen zijn verzonden:
- De klant stuurt de retourzending naar het volgende adres: WAVRE MODELISME, Rue du Chemin de Fer, 11 1300 Wavre, België en stuurt een e-mail met het opsporingsnummer waarin hij de wens toont de artikelen terug te sturen naar: contact@wavremodelisme.com ; ;
- de terugzending moet worden gedaan in de oorspronkelijke verpakking, volledig, in goede staat en vergezeld van een kopie van de invoice, uiterlijk veertien dagen na ontvangst van de bestelling ;
- Het onvolledige, beschadigde of beschadigde artikel wordt niet teruggevorderd.
Artikel 7 – Garantie en teruggave van defecte artikelen
§ 1. Nieuwe verkochte artikelen hebben een wettelijke garantie van 2 jaar.
§2.De wettelijke garantie is uitsluitend van toepassing op conformiteitsgebreken die bestaan op het moment van levering van de artikelen, met uitsluiting van: (i) directe of indirecte schade aan het artikel veroorzaakt na levering, (ii) eventuele vervanging van elementen of accessoires die regelmatig moeten worden vervangen, (iii) schade als gevolg van brand, waterschade, blikseminslag, ongeval of enige andere natuurramp;(iv) enig gebrek dat uitdrukkelijk of door nalatigheid, slecht onderhoud of abnormaal gebruik is veroorzaakt;(v) schade die voortvloeit uit commercieel, professioneel of collectief gebruik.
§3. Indien de reparatie van het gebrekkige artikel niet kan plaatsvinden als gevolg van de afwezigheid van onderdelen of indien het gebrekkige artikel niet kan worden vervangen omdat het niet langer wordt vervaardigd of beschikbaar is, zal de Onderneming een gelijkwaardig model aanbieden of het product terugbetalen, eventueel met inachtneming van een korting in verband met het gebruik van het artikel door de consument.
§4. Om een retour onder garantie onder de best mogelijke voorwaarden te verzekeren, worden de retourvoorwaarden door de Onderneming meegedeeld wanneer de Klant haar van de terugkeer in kennis stelt. De kosten van het terugzenden van de artikelen naar de Onderneming, indien de garantie wordt toegepast, worden uitsluitend door de Onderneming gedragen.
Paragraaf 5. Alle retourzendingen van artikelen, voor een andere reden dan de wettelijke garantie, een verborgen gebrek of een gebrek aan overeenstemming, zijn uitsluitend de verantwoordelijkheid van de klant. In geen geval zal de Onderneming de retourkosten dragen.
§6.Het defecte artikel wordt door de Klant afgegeven in de winkel op het volgende adres: Rue du Chemin de Fer n°11 1300 Wavre
§7. Elke klacht moet een kopie van de invoice van het betrokken artikel, de opmerkingen en de locatie van het gebrek bevatten.
Artikel 8 – Beperking van aansprakelijkheid
§ 1. De onderneming verricht de prestaties volgens de regels van art, volgens het gebruik van het beroep en in overeenstemming met de normen die van toepassing zijn op de prestaties. In het licht van het voorgaande is zijn aansprakelijkheid strikt beperkt tot de situaties bedoeld in de volgende paragrafen.
§2.Het Bedrijf is enkel aansprakelijk voor de nakoming van zijn wettelijke en contractuele verplichtingen en voor de directe schade die door zijn handelen wordt veroorzaakt.Het Bedrijf is in geen geval aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt en is in het bijzonder, maar niet uitsluitend, niet aansprakelijk voor indirecte schade, schade aan derden of onvoorziene gevolgen.
§3. In geval van betwisting van de aansprakelijkheid van de Onderneming door de Klant of door een derde is deze in elk geval beperkt tot het bedrag van de door de Klant betaalde prestaties waarover betwisting of betwisting bestaat. In geen geval kan het bedrag van de schade rekening houden met een verwachte en niet gerealiseerde winst of een mogelijk vermeden verlies van de klant.
§4.De Vennootschap is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor de indirecte gevolgen van het gebruik dat van de gekochte artikelen wordt gemaakt, of in geval van schade die voortvloeit uit abnormaal, ongebruikelijk of onvoorzien gebruik van de artikelen.
§5.De garantie vervalt indien de Klant de in de gebruiksaanwijzing gegeven adviezen niet opvolgt.Sommige onderdelen, zoals de RC, vereisen specifiekere aandacht, zoals onderhoud (opgedroogde modder kan onderdelen doen breken, enz.), het regelmatig aandraaien van schroeven en andere (trillingen kunnen invloed hebben op bepaalde onderdelen van de auto: schroeven, enz.).Indien een van deze problemen wordt geconstateerd, vervalt de garantie.De garantie is uitgesloten indien het defect het gevolg is van normale slijtage, nalatigheid of gebrek aan onderhoud, of indien er zonder schriftelijke toestemming van het Bedrijf aan het artikel is ingegrepen.Wij zijn niet aansprakelijk voor meer dan het vervangen van artikelen waarvan na inspectie door ons of de fabrikant blijkt dat ze niet voldoen aan de specificaties en prestaties.
§6.Het Bedrijf is in geen geval verantwoordelijk voor een probleem met de etikettering, zowel in de winkel als op de online verkoopwebsite www.wavremodelisme.com.
§7.De Vennootschap neemt alle maatregelen om de geplande voltooiingstermijnen te halen.Met uitzondering van een zware fout van de Vennootschap, is deze laatste op geen enkele wijze aansprakelijk voor een vertraging, een fout of enig ander element dat te wijten is aan een derde partij, in het bijzonder aan de Klant of aan een leverancier (bijvoorbeeld in geval van een tekort aan leveranciersvoorraden, een onjuiste en ongeldige presentatie op de online verkoopsite www.wavremodelisme.com. De Klant kan in dit verband geen enkele schadevergoeding van welke aard dan ook van haar vorderen.
§ 8. De Onderneming is niet aansprakelijk voor een fout in het bezorgadres dat de Klant zelf heeft ingeschreven bij het aanmaken van zijn persoonlijke account op de online verkoopsite www.wavremodelisme.com. Dat is het . Onder geen beding kan de Klant schade en/of schadevergoeding van de Onderneming eisen, en de kosten van een nieuwe levering zijn uitsluitend voor rekening van de Klant.
§ 9. De Onderneming is in geen geval aansprakelijk voor de annulering of de uitstel van de levering van een artikel om redenen buiten haar beheer of in geval van force majeure, zoals een totale of gedeeltelijke staking van derden in de relatie, een natuurramp, (risico van) aanslagen, grote epidemieën waarvoor maatregelen zijn genomen door de overheid, interventie van de overheid. In geval van een dergelijke gebeurtenis verbinden de Klant en de Onderneming zich ertoe een uitstel van de prestaties af te sluiten voor zover dit mogelijk is.
§10. De Onderneming behoudt zich het recht voor om de bestelling namens de Klant te weigeren, te beëindigen of, indien nodig, vooraf te weigeren om persoonlijke of klantgerelateerde redenen (e.a. gebrek aan betrokkenheid, inconsistentie, terugkerende twijfels, niet-betaling van een eerdere factuur, niet-naleving van de regels van deze algemene voorwaarden of enige andere reden van welke aard dan ook).
Artikel 9 – Betaling
§ 1. De artikelen worden als volgt betaald:
- Betaling van het totaalbedrag inclusief BTW op de dag van afhaling van de artikelen bij een aankoop in de winkel ;
- Betaling van het totale BTW-bedrag van de bestelde artikelen op het tijdstip van bestelling op de webshop www.wavremodelisme.com, zoals beschreven in artikel 2 van deze algemene verkoopvoorwaarden.
§2. In geval van bestelling van een artikel dat niet onmiddellijk beschikbaar is, wordt het contract geacht te zijn gesloten en zal de levertijd pas na ontvangst door de Betalingsmaatschappij worden vastgesteld overeenkomstig het voorgaande. In geval van betalingsachterstand zal de Onderneming niet langer in staat zijn de vooraf aangegeven en eventueel reeds vastgestelde levertijd te waarborgen. In geval van niet-betaling behoudt de Onderneming zich het recht voor de bestelling te annuleren.
§3.Betalingen worden door de Klant op de volgende manieren gedaan:
- Overschrijving op de op het bestelformulier vermelde bedrijfsrekening ;
- Online betaling via de website www.wavremodelisme.com ; ;
- In contanten in geval van winkel.
§4. Een aanbetaling van 30% is vereist voor nieuwe bestellingen. Betaling en/of voorschot moeten binnen 48 uur na de datum van de bestelbon (= bevestiging van uw bestelling) bij ons zijn. Na deze termijn wordt de bestelling geannuleerd. De artikelen zullen weer te koop zijn. Als wij echter uw betaling na deze termijn ontvangen, dan verbinden wij ons ertoe:
- de bestelling nakomen indien het product bij onze leveranciers in voorraad is, met een eventuele vertraging ;
- Terugbetaling binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw betaling op onze rekening indien het artikel niet meer in voorraad is. De wijze van terugbetaling is de keuze van de Onderneming en wij behouden ons het recht voor om als dossierkosten een bedrag af te trekken van het terug te betalen bedrag met een minimum van EUR 10.00 en een maximum van EUR 25.00 per terugbetaling.
Artikel 10 – Verplichte middelen
De Onderneming is tegenover de Klant verplicht tot middelen. De Onderneming verbindt zich ertoe alles in het werk te stellen om de bestelling van de Klant in overeenstemming met de wensen van de Klant uit te voeren. De Onderneming is evenwel niet verplicht middelen in te zetten die onevenredig zijn aan het te bereiken doel.
Artikel 11 – Persoonlijke gegevens
§ 1. Alle persoonsgegevens van de klant zoals gedefinieerd in de Europese verordening gegevensbescherming 2016/679 (RGPD) worden verwerkt in overeenstemming met deze verordening. Deze gegevens worden uitsluitend verwerkt en bewaard voor de goede uitvoering van de contractuele relatie tussen de partijen en worden in geen geval aan derden doorgegeven voor enig ander doel.
§2. De gegevens die door de Onderneming worden bewaard zijn: naam, voornaam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, bankrekeningnummer.
§3.De Klant heeft de mogelijkheid om: (i) zich, op eenvoudig verzoek en kosteloos, te verzetten tegen de verwerking van zijn persoonsgegevens, om ernstige en legitieme redenen, tenzij dit verzet de goede uitvoering van de contractuele relatie tussen de partijen onmogelijk maakt;(ii) kosteloos toegang te krijgen tot de gegevens die de Vennootschap over hem/haar heeft opgeslagen en de rectificatie te verkrijgen van gegevens die onvolledig, onjuist of irrelevant zijn;(iii) verzoeken om verwijdering van de hem/haar betreffende gegevens bij de Vennootschap, op voorwaarde dat de bewaring van de gegevens niet op de Vennootschap rust vanwege een wettelijke verplichting;(iv) verzoeken om de overdraagbaarheid van zijn gegevens die bij het Bedrijf berusten naar een derde partij;(v) indien van toepassing, op elk moment zijn toestemming intrekken voor de verwerking van gegevens die uitsluitend op toestemming is gebaseerd.
§4. Alle verzoeken met betrekking tot het bovenstaande dienen te worden gericht aan het hoofdkantoor van de Onderneming per post of per e-mail aan: contact@wavremodelisme.com.
Paragraaf 5. Het Bedrijf kan persoonsgegevens aan derden vrijgeven op verzoek van een wettelijk gemachtigde autoriteit. Het bedrijf kan de gegevens ook vrijgeven wanneer dit in goede trouw nodig is om te voldoen aan wet- en regelgeving of om zijn rechten of eigendommen te beschermen of te verdedigen.
Artikel 12 – Klachten
§1.Elke klacht van de Klant moet onmiddellijk mondeling, schriftelijk (aangetekend) of per e-mail worden ingediend op het adres contact@wavremodelisme.com uiterlijk 3 dagen na ontvangst van de artikelen poststempel. De Onderneming verbindt zich ertoe alles in het werk te stellen om een oplossing te vinden die voor alle partijen vriendelijk en geschikt is.
§2.Op voorwaarde dat de Klant een claim indient binnen de termijnen voorzien in §1, en op voorwaarde dat de Vennootschap deze aanvaardt, zal het bedrag ervan beperkt zijn tot de waarde van de betrokken goederen.
Artikel 13 – Nul
De eventuele nietigheid van een bepaling van deze algemene voorwaarden tast op geen enkele wijze de geldigheid van de gehele algemene voorwaarden aan.Indien een beding nietig is, verbinden partijen zich ertoe een beding met een soortgelijke strekking te sluiten en dit in deze algemene voorwaarden op te nemen.
Artikel 14 – Toepassing van het Belgische recht
Deze algemene voorwaarden, evenals elk geschil over de geldigheid, interpretatie of uitvoering van deze algemene voorwaarden, zijn onderworpen aan het Belgisch recht.Alle bepalingen die niet in deze algemene voorwaarden zijn vermeld, worden beheerst door het Belgisch recht.
Artikel 15 – Geschillenbeslechting en bevoegde rechtbanken
In geval van een geschil heeft bemiddeling tussen het Bedrijf en de Klant de voorkeur.Indien er echter geen overeenstemming kan worden bereikt, zijn de bevoegde rechtbanken de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de maatschappelijke zetel van de Vennootschap.